Ko ste jezni ali žalostni, je enostavno zakopati glavo pod vzglavnik ali se spraviti na zaloge v hladilniku. Za vas smo pripravili članek o vaših drugih možnostih dviga razpoloženja. Dvignite ga z eno od teh preprostih, znanstveno podprtih dognanj, ki jih bomo napisali spodaj.

1. Zgrabite barvice in pobarvanko, ali pa čopič in platno

Pobarvanke za odrasle so postale izjemno priljubljene in so več kot le dobra zabava: študija iz leta 2017 v reviji Art Therapy je pokazala, da barvanje bolj kompliciranega vzorca zmanjša anksioznost in izboljša razpoloženje za kar 70 %.

Želite raziskati svojo ustvarjalno žilico? Poskusite s slikanjem na platno. Študije so pokazale, da to lahko izboljša kakovost življenja in depresijo pri bolnikih z rakom, zato vam zagotovo lahko pomaga pri svojem razpoloženju.

2. Trenirajte vašo mišico hvaležnosti

Naj vas z nečim presenetimo; če boste izrazili hvaležnost, še posebej vsak dan, boste postali srečnejši. Težava? “Povprečna oseba sploh ne vidi stvari, za katere bi se lahko zahvalila,” pravi psihološka raziskovalka.

Njen nasvet: osredotočite se na edinstvene, specifične, majhne stvari. Namesto da bi rekli, da ste hvaležni za nekaj splošnega, kot je vaše zdravje, poskusite reči: “Hvaležen sem za svoje zdravje, ker mi je omogočilo, da danes pol ure tečem.”

Bodite torej hvaleži na dnevi ravni. Ne jemljite stvari, ki so vam dane, za samoumevne.

3. Naredite si svoj seznam želja

Več študij kaže, da lahko poraba denarja za življenjske izkušnje prinese več sreče kot poraba denarja za materialne stvari. Še bolje je, če te izkušnje delite z nekom, pa naj bo to partner ali prijateljica. Kupite že enkrat tisto karto za Maldive!

4. Bodite resnični glede počutja na družabnih medijih

Facebook, Twitter in Instagram lahko dvignejo vaše razpoloženje ali pa ga zelo poslabšajo, glede na raziskave o duševnem zdravju. Pošteno si odgovorite na vprašanje, kako se počutite, ko se prijavite na določeno družabno omrežje. Vas to podre ali se počutite povezane?

V vsakem primeru se prijavite in občutite, kakšno je vaše razpoloženje in se na podlagi tega odločite. Če vam Facebook ali Instagram vlivata negativno energijo, potem veste, kaj narediti.

5. Živite bolj zeleno. Da, zeleno.

Več časa v naravi lahko poveča vašo srečo in počutje. Dejansko je študija iz leta 2017 o globalnih okoljskih spremembah pokazala, da so ljudje bistveno srečnejši na prostem, v zelenih ali naravnih habitatih, kot v mestnih okoljih. Seveda obstaja veliko mestnih zelenih površin in celo sprehod po mestnem parku lahko bistveno dvigne razpoloženje. Poskusite. Zadihajte z naravo.

6. Ne skrbite zaradi pomanjkanja seksa

Študija iz leta 2017 o Spolnem vedenju ljudi je pokazala, da odrasli na svetu manj seksajo kot v poznih devetdesetih. Vendar pa strokovnjaki za duševno zdravje pravijo, da so ljudje zaskrbljeni, da je pomanjkanje seksa nezdravo in slabo vpliva na medsebojne odnose.

Čas je, da se izognete tej miselnosti in anksioznosti, ki pride s tem. Prvič, ni “normalne” količine seksa, količina ni predpisana. Drugič, druga študija iz leta 2017 v isti publikaciji je pokazala, da imajo brezskrbni ljudje, ki ne seksajo, isto raven sreče, kot jo imajo spolno aktivni ljudje. Zato prenehajte z mislimi, kakšna krivica se vam godi, ker doživljate pomanjkanje seksa.

7. Nasmehnite se

To je verjetno zadnja stvar, ki jo želite slišati, ko ste žalostni ali jezni. Vendar je študija psihološke znanosti ugotovila, da so bili udeleženci, ki so se smejali med tem, ko so jim bile pripisane stresne naloge, opomogli od stresa hitreje kot udeleženci, ki nasmeha niso “spravili iz sebe”.

Druge raziskave kažejo, da lahko, če se nasmehnete zaradi misli na srečne spomine, izredno izboljšate svoje razpoloženje. Skratka, smeh je zelo zdrav, zato se čim pogosteje smejte!

8. Vprašajte svojega zdravnika za vitamin D

Če ste depresivni in imate pomanjkanje vitamina D, lahko z dodatkom pomagate obrniti razpoloženje. Kako vedeti, da nimate dovolj vitamina D? Zdravnik vam lahko naredi preprost krvni test, pa boste izvedeli.

Ne bodite presenečeni, če imate nizke ravni: raziskave interne medicine so pokazale, da kar 75 % mladostnikov in odraslih nima dovolj vitamina D. Priporočeni dnevni vzdrževalni odmerek je 600 ie.