1. Blitva

Blitva vsebuje malo kalorij, vendar ima veliko bistvenih vitaminov in mineralov.

Ena skodelica (36 gramov) vsebuje le 7 kalorij še 1 gram vlaknin, 1 gram beljakovin in veliko vitaminov A, C in K, mangana in magnezija.

Blitva je še posebej znana po svojem potencialu za preprečevanje škode, ki jo povzroča sladkorna bolezen. V eni študiji je bilo ugotovljeno, da izvleček blitve obrne učinke sladkorne bolezni z zmanjšanjem ravni sladkorja v krvi in ​​preprečuje poškodbe celic zaradi prostih radikalov, ki povzročajo bolezni. Druge študije na živalih so pokazale, da vsebnost antioksidantov v blatu lahko zaščiti jetra in ledvice pred negativnimi učinki sladkorne bolezni

  1. Ingver

Korenina ingverja se uporablja kot začimba v vsem, od zelenjavnih jedi do sladic. V preteklosti je bil ingver prav tako uporabljen kot naravno zdravilo za bolezen gibanja.

Več študij je potrdilo koristne učinke ingverja na slabost. V pregledu, ki je zajemal 12 študij in skoraj 1.300 nosečnic, je ingver znatno zmanjšal slabost v primerjavi s placebom, ki so ga uživale nosečnice.  Ingver vsebuje tudi močne protivnetne lastnosti, ki lahko pomagajo pri zdravljenju z vnetjem povezanih motenj, kot so artritis, lupus ali protin.

V eni študiji so udeleženci z osteoartritisom, ki so bili zdravljeni s koncentriranim izvlečkom ingverja, imeli zmanjšano bolečino kolena in olajšanje drugih simptomov bolezni. Nadaljnje raziskave kažejo, da lahko ingver pomaga tudi pri zdravljenju sladkorne bolezni. Študija iz leta 2017 je proučevala učinke dodatkov ingverja na sladkorno bolezen. Po 12 tednih so ugotovili, da je bil ingver učinkovit pri zniževanju ravni sladkorja v krvi.

  1. Šparglji

Ta pomladna zelenjava je bogata z več vitamini in minerali, zaradi česar je odličen dodatek k vsaki prehrani. Samo pol skodelice (90 gramov) belušev zagotavlja tretjino dnevnih potreb po folatu. Ta količina vsebuje tudi veliko selena, vitamina K, tiamina in riboflavina.

Dobiti dovolj folata iz virov, kot so šparglji, lahko nudi zaščito pred boleznimi in lahko prepreči nastanek napak v neuralni cevi med nosečnostjo.

Nekatere študije tudi kažejo, da lahko beluši koristijo jetrom s podpiranjem njegove presnovne funkcije in zaščito pred toksičnostjo.

  1. Rdeče zelje

Ta zelenjava spada v družino zelenjadnic in je, podobno kot sorodniki, polna z antioksidanti in zdravilnimi lastnostmi. Ena skodelica (89 gramov) surovega rdečega zelja vsebuje 2 grama vlaken in 85% dnevne potrebe po vitamin C.

Rdeče zelje je bogato tudi z antocianini, skupino rastlinskih spojin, ki prispevajo k njeni posebni barvi in ​​celo vrsti zdravstvenih koristi.

V študiji na živalih iz leta 2017 so podgane hranili z dieto, ki je bila zasnovana za povečanje ravni holesterola in povečanje nastanka plakov v arterijah. Podganam so nato dali ekstrakt rdečega zelja. Študija je pokazala, da je ekstrakt rdečega zelja preprečil zvišanje ravni holesterola v krvi in ​​zaščitil pred poškodbami srca in jeter.

Ti rezultati so bili podprti z drugo študijo na živalih iz leta 2018, ki je pokazala, da bi lahko rdeče zelje zmanjšalo vnetje in preprečilo poškodbo jeter pri podganah, ki so se hranile z visoko vsebnostjo holesterola.

  1. Sladki krompir

Sladki krompir, ki je razvrščen kot zelenjava s koreninami, izstopa zaradi svoje živahne oranžne barve, sladkega okusa in izjemnih zdravstvenih koristi.

En srednji sladki krompir vsebuje 4 g vlaknin, 2 g beljakovin in dobro količino vitamina C, vitamina B6, kalija in mangana.

Prav tako vsebuje dobro količino vitamina A, imenovanega beta-karoten. Pravzaprav en sam sladki krompir izpolnjuje 438% dnevnih potreb po vitaminu A.

Uživanje beta-karotena je povezana z občutnim zmanjšanjem tveganja nekaterih vrst raka, vključno z rakom pljuč in dojk. Posebne vrste sladkega krompirja lahko imajo tudi dodatne koristi. Na primer, Caiapo je vrsta belega sladkega krompirja, ki ima lahko antidiabetični učinek.

  1. Koleraba

Koleraba je zelo bogata s hranilnimi snovmi. Ena skodelica (190 gramov) kuhane zelenjave vsebuje 5 gramov vlaknin, 4 g beljakovin in 27% dnevnih potreb po kalciju.

Pravzaprav je koleraba eden najboljših rastlinskih virov kalcija, ki so na voljo, skupaj z drugo listnato zelenjavo, brokolijem in sojo. Ustrezen vnos kalcija iz rastlinskih virov lahko spodbuja zdravje kosti in dokazano zmanjšuje tveganje za osteoporozo.

Koleraba ima tudi veliko antioksidantov in lahko celo zmanjša tveganje za razvoj nekaterih bolezni. V eni študiji je bilo ugotovljeno, da je uživanje enega obroka kolerabe na teden povezano s 57% zmanjšanim tveganjem za glavkom, ki lahko povzroči slepoto.

Druga študija je pokazala, da lahko uživanje kolerabe zmanjša tveganje za raka na prostati.